معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تولید نرمافزارهای آموزشی در آموزش و پرورش منجر به جایگزینی آن با کتابهای درسی نمیشود. |
نصرتالله فاضلی افزود: آموزش و پرورش به دنبال تولید بستههای آموزشی که نرمافزارهای آموزشی یکی از عناصر آن به شمار میرود، است.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرمافزارهای آموزشی، یادگیری را تسهیل، تسریع و تعمیق میکنند.
فاضلی توضیح داد: چنانچه نتوانیم تمام محیط بیرونی را به کلاس درس انتقال دهیم باید بهصورت فیلم و نرم افزار آموزشی آنچه را که در بیرون و در طبیعت رخ میدهد در کلاس درس نمایش داده و دانشآموز را با محیط بیرونی روبهرو کنیم.
وی با بیان این که کتاب و نرمافزارهای آموزشی جایگزین یکدیگر نمیشوند، گفت: کاغذ و کتاب کاربرد خاص خود را دارند که باید از آن حفاظت شود اما نسخههای الکترونیکی نیز بهعنوان نسخههای بدل کاربردهایی دارد که نسخه کاغذی ندارد.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بستههای آموزشی عناصر متعددی وجود دارد که در طرح برنامه درسی، ما را به اهداف خود میرساند که باید در کنار یکدیگر و با ارتباط و تعامل با هم تولید شوند.
به گفته وی ، برنامه درسی ملی قانون اساسی آموزش و پرورش است و این برنامه، نقشه کلان و چارچوب نظام درسی و پرورشی کشور خواهد بود.
فاضلی تصریح کرد: براساس سند برنامه درسی ملی، ایمان، علم، عمل و اخلاق در بطن برنامه درسی دانشآموزان گنجانده میشود. با توجه به چندضلعی بودن این برنامه حضور دانشآموز و معلم فقط به کلاس درس منحصر نخواهد شد و آنان علاوه بر حضور در کلاس و مدرسه در فضاهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، افزود: همانطور که کتاب درسی یک نیاز است، کتابهای راهنما، معلم و کار نیز مکمل و یک عنصر از عناصر آموزشی هستند.
وی ادامه داد: تولید محتوا برای نیازهای فکری، فرهنگی، روحی عاطفی، 13 میلیون دانشآموز در سطح کشور از مسئولیتهای مهم این سازمان است و کتاب یکی از عناصر اصلی برنامهریزی درسی است.
منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ خبر: 16/7/89
وبلاگ معلمان شرکتی(خرید خدماتی)
http://msherkati.blogfa.com/
118.wordpress.com/